czwartek, 16 stycznia 2014

Ciasteczka otrębowe z masłem orzechowym :3

No bo kto nie lubi ciasteczek na śniadanko!?
 A do tego zwłaszcza ze szklanką mleka ciepłego ?/ zimnego ? 
No bo gdy w grę wchodzi jeszcze "masło orzechowe", nie ma opcji żeby się oprzeć .
 Pozdrawiam wszystkie ciasteczkowe potworki !!!
Początkowo miały być z płatkami śniadaniowymi lecz wyszło tak że zrobiłam je z truskawkowymi otrębami granulowanymi :), a to tylko zaleta , są trochę zdrowsze






Są słodko słone, z mięciutki  wnętrzem, otulone chrupiąca skorupką, lekko ciągnące (od masła orzechowego).
Cła blacha ciasteczek , z kolejnym dniem staje się coraz lepsza *-*
Wiec nie martw się jeżeli nie zjesz ich w tydzień  lub ( na raz) :)
A w ciastku oprócz truskawkowych otrąb (które zamoczyliście już nie raz  w jogurcie ) ugryziecie:
  •  masło orzechowe ,
  • rodzynki,
  • mąkę pełnoziarnistą,
  • płatki owsiane,
  • cukier trzcinowy





Przepis :
na ok.20-15 ciastek inspiracja
(wartość energetyczna jednego ciacha ok.140-150kcal)
  •  250g cukru(dałam 16 gr waniliowego, a resztę cukier trzcinowy),
  • 115 g masła (u mnie Delma z jogurtem,wyciągnijcie wcześniej żeby było miękkie) ,
  • 130 g masła orzechowego(u mnie z tesco),
  • 60 ml wody(1/4 szklanki),
  • *2 łyzeczki aromatu waniliowego ( nie dodałam, jeżeli dodacie cukier waniliowy to wystarczy),
  •  1 jajko,
  • 200 gr mąki (u mnie pełnoziarnista),
  • 110 gr. płatków owsianych,
  • 140 gr rodzynek (dałam mniej bo moje zapasy słoiczkowe się skończyły ;D),
  • pół łyżeczki soli,
  • pół łyżeczki sody,
  • 100 gr. otrąb granulowanych truskawkowych (można zmienić na dowolne płatki śniadaniowe).
 Przygotowanie:

  Rozgrzej piekarnik do 190°C.
W dużej misce połącz razem: cukier,  masło, masło orzechowe, wodę, *aromat waniliowy i jajko.
W drugiej misce wymieszaj z sobą mąkę, rodzynki, sól, sodę i płatki śniadaniowe/otręby, a potem dodaj to do pierwszej miski - wymieszaj dokładnie.
  Na koniec dosyp płatki owsiane - delikatnie połącz je z resztą składników.
  Łyżką lub rękoma  wykładaj masę na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, formując ciastka  o wielkości ok. 4cm x 4cm (bez nerwów jeszcze urosną i to jak:) Piecz swoje ciacha ok 15-20 minut, lub do momentu, aż stwierdzisz, że są ładne i brązowe(nie będziesz mieć wątpliwości,zapach masła orzechowego przywiedzie Cię do piekarnika ;) )




........... schrup  z ciepłym/zimnym o poranku


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za odwiedziny,każdy komentarz mile widziany.Chętnie odpowiem na wszystkie pytania, nie krytykuję każdy ma prawo marzyć inaczej ;)