sobota, 11 stycznia 2014

Poeczony (pancake) owsainy pod bezową kołderką

Tydzień minął czas na upragniony** weekend, niestety dla mnie to nie do końca będzie leniwy wypoczynek a bardziej zakuwanie nad praca klasową z chemii ( o zgrozo!!!)
Ale nawet taka wizja nie powstrzyma mnie od spędzania poranka przy piekarnik, obserwując jak wyrasta śniadaniowy wypiek ;) **
pieczony owsiany "pancake" kakaowy z jabłkiem pod kołderką


 Przepis na pieczonego pancake'a znalazłam na Breakfast's time od:Poarnne inspiracje
 Zmieniłam tylko trochę pod siebie :) 
 Mokre ciasto z kawałkami kwaśnego jabłka pod słodziutką kołderką, nie mogło wyjsć inaczej biorąc pod uwagę fakt że ciasto było dobre przed upieczeniem :D no tak, tak oblizałam łyżke nie mogłam się powstrzymać;)
To chyba jedne z najlepszych śniadań, myślę że często będę do niego wracać ... 

Przepis (jedna porcja)


 na ciasto:
  • 1/2 szklanki płatków owsianych (ok 55g.),
  • 200g. jogurtu naturalnego ( ja dodałam 2 jogurciki weight wathers zakupinych w anglii.),
  • jedna łyżka- dość płaska kakao (naturalne),
  • *jedna łyżka miodu ( nie dadałam ze względu na słodzony jogurt),
  • 1 jabłko (u mnie antonówka).
na kołderkę (bezę):
  • białko jajka,
  • 1 łyżka stewii ( u mnie 10 tabletek słodziku).
Przygotowanie: Jabłko obrać i pokroić w kostkę. Płatki owsiane zblendować ja zmieliłam w młynku do kawy (przydatne urządzenie), tak aby powstała konsystencja "mąki".
Dodać jajko, jabłko, kakao,*miód,jogurt, dokładnie wymieszać ze sobą składniki i wlać do naczynka/foremki.
 Przygotować bezę: białko jajka ubić na sztywną pianę, dodając *stewię lub słodzidło.
 Tak przygotowaną pianę nałożyć na ciasto.
 Całość piec przez 50 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.












2 komentarze:

  1. Pieczony i idealny :) Kusisz bardzo tym wypiekiem i to bardzo :):):) Smaczne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło mi ;) Heh serdecznie zapraszam chętnie zrobię dwie porcję ;D !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za odwiedziny,każdy komentarz mile widziany.Chętnie odpowiem na wszystkie pytania, nie krytykuję każdy ma prawo marzyć inaczej ;)