poniedziałek, 28 lipca 2014

Bułeczki z ricotty, bez jaj ;) !!!

Gdy zobaczyłam je u teenager wiedziałam że muszę je zrobić !!!!
Uwielbiam ricottę jej smak jest taki delikatny i przyjemnie słodki choć sprawdza się też na wytrawnie. Ma wiele zastosowań a dzięki temu jest jeszcze bardziej lubiana :)
Słodka ricotta w połączeniu ze słodkim bananem sprawiła że bułeczek nie trzeba słodzić,a wiórki kokosowe podkręciły niebiański smak. Jeszcze tylko borówkowa ricotta i jesteśmy jeszcze bliżej nieba :)
bananowo-kokosowe bułeczki z ricotty (owsiano-żytnie) z nerkowcami podane z borówkową ricottą,borówkami oraz bananem

Przepis 
(od teenager +moje zmiany)
  • 2 łyżki mąki owsianej (zmielone płatki owsiane),
  • 2 łyżki mąki żytniej (nie miałam jaglanej),
  • 1 i 3/4 łyżki wiórkó kokosowych (nie miałam mąki kokosowej),
  •  65 gr. ricotty,
  • 1/2 banana,
  • szczypta sodu i proszku do pieczenia.
Przygotowanie :
 Wymieszać ze sobą suche składniki. Dodać ricottę oraz rozgniecionego banan. Dokładnie ugnieść ciasto i uformować dwie bułeczki. Przełożyć na papier do pieczenia. Na wierzch można dodać orzechy. Piec w 180 stopniach C. do zezłocenia, około 15-20 min. Ostudzić i podawać z dowolnymi dodatkami. Smacznego:)!






2 komentarze:

Dziękuje za odwiedziny,każdy komentarz mile widziany.Chętnie odpowiem na wszystkie pytania, nie krytykuję każdy ma prawo marzyć inaczej ;)