środa, 11 grudnia 2013

Pierwszy puding chlebowy, łaciaty

Puding chlebowy to super sposób na każdy czerstwy chleb. Lubicie pieczywo? Ja tak, lecz kiedy moje śniadaniowe fantazje wykraczają poza sferę pysznej pachnącej bułeczki lub innego pieczywa z dodatkiem równie smakowitego twarożku, wtedy robię np.jakieś naleśniki, gofry, placki i inne smakołyki, biedne pieczywo usycha sobie w samotności ...no chyba że mama je uratuje i zamrozi
 Lecz jeśli tego nie zrobi można np. zrobić  tosty francuskie (tu kliknij ) lub spróbować czegoś nowego Puding chlebowy
Puding chlebowy z chleba łaciatego z truskawkami <3





Puding chlebowy:


  • 2 większe kromki czerstwego chleba u mnie chleb łaciaty (ze świeżym też wyjdzie :D),
  • cukier/słodzik waga smaku 
  • jajko,
  • 60 ml mleka,
  • dowolne owoce (u mnie truskawki mrożone, nic nie poradzę że mogę je jeść (tonami!) chociaż te świeże były by lepsze)
  • można dodać ulubionę dodatki np.wiórki kokosowe,posiekane orzechy, dżem, masło orzechowe, nutella lub nawet cukierki krówki ;),
  • masło do wysmarowania formy 
  • no i oczywiście piekarnik ;) 
Przygotowanie:
Naczynie nadające się do piekarnika  wysmaruj masłem.
Jajko wymieszaj z mlekiem i słodzikiem.
Chleb i owoce pokrój w kostkę.
W naczyniu do zapiekania ułóż warstwę chleba i owoców(ew.teraz możesz dodać dodatki orzechy/wiórki/czekolada/nadzienie).
Zalej to połową mieszanki jajecznej.
Ułóż kolejną warstwę owoców i chleba.
Odstaw na ok. 25 min lub tak jak ja włożyłam na noc do lodówki.
Rano( wstań! ),nastaw piekarnik na 180 stopni C.
W niektórych przepisach jest że wstawić naczynie do większego napełnionego na 1 cm wody, ale ja tego nie zrobiłam i też wyszło więc zrobicie jak uważacie ;).
Piecz przez ok 40 min.







2 komentarze:

Dziękuje za odwiedziny,każdy komentarz mile widziany.Chętnie odpowiem na wszystkie pytania, nie krytykuję każdy ma prawo marzyć inaczej ;)