wtorek, 21 stycznia 2014

Za okem Śnieg, a na talerzu owocowa rzeka czyli "Omlet piszkoptowy z mikrofali"

Już od poniedziałku zaczęłam ferie, jak zawsze moje województwo (Pomorskie) ma  albo na początku albo na końcu .Razem z mamą już w sobotę wyruszyłyśmy ( naszym wehikułem jak w Scooby- Doo)w trasę.
Na razie z nart nici, ale dzisiejszego ranka w końcu zaczął padać śnieg, ale pogoda dalej fatalna -.-

No tak za oknem śnieg, a na śniadanko rzeka???
Tak się złożyło....
Czyli po prostu serek zatopił omleta ;)

Omlet biszkoptowy z owocowym twarożkiem, kawałek avokado i gorącą czekoladą
wartość enegetyczna bez twarożku:

 Przepis na Biszkoptowy omlet  z mikrofali
   (1 porcja)
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki (u mnie razowa)
  • szczypta soli
  • łyżka mleka (u mnie sojowe)
  • *ew masło/olej jeżeli robisz na patelni
  na twarożek :
  • 45 g chudego twarogu
  • 60 g naturalnego serka homo (u mnie 0%)
  • 100 gr kompotu owocowego (owoce mrożone)
Przygotowanie:
Specjalny pojemnik do robienia omletów (mojej cioci ale powiedziała że dostane taki w prezencie :) kochana ;)),wystarczy walać ciasto i włożyć do mikrofali na nie całą min.
Białka oddzielić od żółtek i ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę ja (robiłam to w termomixie)
Cały czas ubijając dodać żółtka i mleko.Dodać mąkę i delikatnie ! wymieszać tak aby piana nie opadła.Następnie (ja) wlałam do owego pojemnika i wstawiłam do mikrofali, ale nie martw się jeżeli nie posiadasz takiego urządzenia po prostu rozgrzej olej/masło (lub bez) na patelni i wlej ciasto. Gdy omlet zetnie się z dołu przewróć go na druga stronę i aż będzie gotowy i lekko przyrumieniony.Podawaj z czym lubisz lub tak jak ja ;)
 Na serek: po prostu zmiksuj wszystkie składniki i polej omleta.

 


GRUBASEK






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za odwiedziny,każdy komentarz mile widziany.Chętnie odpowiem na wszystkie pytania, nie krytykuję każdy ma prawo marzyć inaczej ;)