piątek, 18 kwietnia 2014

Wegetariańskie burgery


Wegetariański burger to super zdrowy substytut typowego hamburgera a jak dla mnie jest o wiele smaczniejszy :D Tak więc dziś postanowiłam przygotować je na obiad.
Domowe pełnoziarniste bułki do burgerów






Składniki (3-4 sztuki)
 
 Inspiracja + moje zmiany
  • 0,5 łyżki mielonego siemienia lnianego + 2 łyżki ciepłej wody,
  • 1 i 1/4 szklanki mąki orkiszowej pełnoziarnistej
  • 0,5 szklanki ciepłej wody
  • 10g drożdży
  • 1,5 łyżki oleju
  • 0,5 łyżki cukru trzcinowego((użyłam muscovado)
  • 1/3 łyżeczki soli morskiej
  • sezam i siemię lniane
Przygotowanie:
W szklance mieszam siemię z dwoma łyżkami wody i zostawiam, aż napęcznieje. W misce mieszam mąkę, rozpuszczone w ciepłej wodzie drożdże, olej, cukier, sól i "glut" z siemienia. Wszystkie składniki wyrabiam na elastyczne ciasto. Przykrywam miskę ściereczką i zostawiam w ciepłym miejscu na godzinę. Po tym czasie dzielę je na 3-4 części, formuję bułki i obtaczam je w sezamie i siemieniu. Układam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i zostawiam w ciepłym miejscu na pół godziny. Wyrośnięte bułeczki wstawiam do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 15 minut.
Burgery z czerwonej soczewicy
Składniki:
(na 5 burgerów)
 
  • szklanka czerwonej soczewicy
  • 1,5 cebuli
  • małe jajko
  • ząbek  czosnku (użyłam tego w proszku)
  • łyżka kaszy kukurydzianej
  • 2 łyżki otrąb
  • przyprawy (u mnie: czosnek,ostra papryka, pieprz, sól,chilii)
Przygotowanie:

Soczewicę gotuję z połówką cebuli do miękkości ok 
 
30min.Pozostałą cebulę drobno siekam i rumienię na
 
złoty kolor na odrobinie masła. Ugotowana soczewicę
 
 odsączam i blenduję.dodaję przyprawy i cebulę.

Mieszam i dodaje kasze oraz jajko.Następnie zwilżonymi dłońmi formuję burgery, które obtaczam w otrębach.Griluję na dobrze rozgrzanej patelni  Smacznego ;) !!!

Podałam z 2 plastrami pomidora, ogórkiem kiszonym,rukolą i sosem z 2 łyżek jogurtu naturalnego i łyżeczki keczupu + przyprawy


















 ,,Jedyna różnica między ludzmi polega na tym, że jedni dają sobie prawo do bycia szczęśliwymi , a inni nie .,,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za odwiedziny,każdy komentarz mile widziany.Chętnie odpowiem na wszystkie pytania, nie krytykuję każdy ma prawo marzyć inaczej ;)